Info till boende

Vår förening består av 24 st hushåll på Linné- samt Mistelvägen, och nedan följer information som är viktig att känna till:

  • Månadsavgiften betalas i förskott och ska vara föreningen tillhanda den sista vardagen i varje månad på BG 810-3947. Ange ditt namn samt månad vid betalningen. I avgiften ingår vatten, värme, sophämtning samt tv-utbud.

  • Vi har gemensam sophämtning, och endast hushållssopor får slängas i de gröna kärlen, samt matavfall i de bruna. Kärlen finns på gaveln på Linnévägens husrad B, mot förskolan. Kompostpåsar finns att hämta på t.ex Ica och Coop. Närmsta återvinningsstation för att lämna övriga sorterade sopor (plast, pappersförpackningar, glas, metall mm) finns nedan Norrbyvägen mot hyreshusen. Om vi alla hjälps åt att sopsortera kan vi även fortsättningsvis behålla våra lägre kostnader för sophämtningen!

  • Styrelsen rekommenderar samtliga, bofasta och besökare, som laddar sin el-/hybridbil att följa elsäkerhetsverkets råd att inte regelbundet ladda i vanliga vägguttag. Läs gärna mer på Ladda elbilen (elsakerhetsverket.se) Vi ber även medlemmar att meddela styrelsen när säker laddning, t.ex laddbox installerats.

  • Föreningslokalen är fri att utnyttja för våra medlemmar för t.ex. möten, träffar etc. och den finns 1tr ned vid sopkärlen. Varje hushåll har en egen nyckel till lokalen, och där finns även en lång stege att låna vid behov. I det angränsande pannrummet finns möjlighet att utföra enklare målerijobb eller reparationer av cyklar el dyl. Nyckel dit lånas av styrelsen.

  • Uppvärmning av fastigheterna sker sedan 1983 via fjärrvärme, och den styrs centralt via vår värmecentral. Du kan själv reglera din värme hemma genom termostaterna på elementen. Vid större renoveringar av ditt hus som innefattar förändring av värmesystem, t.ex. vattenburen golvvärme, behöver du alltid först kontakta styrelsen eftersom detta kan påverka vattenflödet till övriga hushåll. Om installationen visar sig påverka flödet inom samfälligheten negativt, vilket kräver mätning och åtgärd, är det husägaren som gjort nyinstallationen som bekostar ev. åtgärder.

  • Tv levereras digitalt från Tele2 som har avtal med samfälligheten och ger oss ett basutbud med 14 st kanaler. För aktuell info se TV Bas HD - Basutbudet med de vanligaste kanalerna - Tele2

    Samtliga fastighetsägare har även tillgång till tjänsten och appen Tele2 Play utan kostnad.
    I Tele2 Play-appen kan du som tittar på tv genom vårt avtal se alla dina tv-kanaler i mobil, surfplatta och dator, var du vill inom hela EU efter du registrerat dig hos Tele2, se https://www.tele2.se/tv/play-grundutbud

  • Önskar du annat utbud kan givetvis eget avtal tecknas med valfri leverantör.

  • Parkering sker i första hand på sin egen uppfart/fastighet. Gästparkering finns i slutet på husrad B, innan sopkärlen. Parkering på gatan bör undvikas längre stunder då detta kan försvåra bl.a. snöröjning.

Nyinflyttade fastighetsägare ombeds att gå in på hemsidan under ”Kontakta oss” för att meddela era uppgifter, och att ni är nyinflyttade.

Styrelsen tar tacksamt emot frågor, synpunkter och idéer från alla medlemmar!

  Den här webbplatsen använder cookies för att alla funktioner och tjänster ska fungera, samt förbättra användarvänligheten.